کنگره 60 | DST | دستور جلسات هفتگی
جهان بینی و احیای انسانی
تاریخ : یک شنبه 20 آبان 1397
نویسنده : مرتضی

خلاصه سخنان استاد امین سلام دوستان امین یک مسافر، امیدوارم ماه رمضان تا اینجا خوش گذشته باشد. واقعاً این روزه درصدی برای کسانی که روزه نمی گرفتند، اعتماد به نفس و توان را به وجود می آورد. خیلی ها قدرت اینکه روزه کامل بگیرند ندارند، ولی وقتی درصدی می گیرند، اعتماد به نفس را پیدا می کنند و برای دفعات بعد انگیزه پیدا می کنند. چون اصولاً وقتی آدم کاری را انجام بدهد، اگر از آن بهره ببرد، خرج و توشه راهش می شود. ولی وقتی بهره ای نبرد، انرژی از دست می دهد و از انرژی ذخیره خودش بهره می گیرد. من در جلسه قبل راجع به کلام الله صحبت کردم و باز هم صحبت می کنم. من اخیراً متوجه شدم که کلام الله شریف یک کتاب مقدس است چون نویسنده ی آن به اعتقاد من قدرت مطلق است. عدد 19 که در این کتاب مطرح شده است و آقای مهندس در چند سی دی صحبت کردند، نشان دهنده این است که یک تفکر خاص و نظم خاصی پشت موضوعات وجود دارد. این یک بخش قضیه است. بخش دوم قضیه این است که باید یک موضوعی باشد که همیشه قابل استفاده باشد. لازمه شرک این است که حتماً در فروانروایی قدرت مطلق شک و تردید داشته باش و آن را قبول نداشته باشد. دامنه انتخاب در انسان می تواند بزرگ شود و می تواند کوچک شود. انسان وقتی به سمت روشنایی می رود، دامنه انتخابش وسیع می شود. یعنی دستش برای انجام کارها باز می شود. می تواند کلاس برود، می تواند مسافرت برود، اعتبار پیدا می کند. پس انسانی که به روشنایی می رود، دامنه ی انتخابش دائماً وسیع تر می شود. هرچه انسان به سمت تاریکی ها برود، این دامنه انتخاب کوچک تر می شود، ولی هیچوقت صفر نمی شود. همیشه یک راه انتخاب برای انسان وجود دارد. انسان اگر بخواهد از اسارتش در شرک خارج شود، چاره ای ندارد که از آن مرحله خارج شود. یعنی باید فرمانروایی را به خداوند برگرداند، تا فرمانروایی به خودش برگردانده شود. کفر، اصولاً برای انسانهایی که منفعت را برای خودشان اولویت قرار می دهند، یعنی همیشه موقعی که می خواهد اقدامی انجام بدهد، چرتکه می اندازد. همان چیزی که ما در آموزش های کنگره به آن حسابگرانه می گوییم. البته انسان همیشه باید حساب و کتاب داشته باشد، همه ی صحبت ها دو شکل دارد، یک شکل تاریکی و یک شکل روشنایی. اگر از آن برداشت اشتباه کند، به خطا می رود. یک نکته دیگر هم خیلی مهم است، من که در مورد این موضوعات صحبت می کنم، هم خیلی آموزنده است و خیلی خطرناک است. خطرناک موقعی است که بخواهم برای قضاوت کردن در مورد دیگران از آن استفاده کنم و بخواهم بدانم چه کسانی مشرک یا کافر هستند. اگر این مسیر را طی کند، جهان بینی نتیجه عکس می دهد و این باعث می شود که شخص آسیب ببیند. وقتی من مقوله شرک را یاد گرفتم، بایستی در مورد خودم استفاده کنم و ببینم که آیا این مشکل را دارم یا خیر؟ کجا می توانید از این مقوله استفاده کنید؟ زمانی که استاد شدید. زمانی که من این گره را در درون خودم پیدا کردم و از آن خارج شدم و آن را برطرف کردم، می تواند در مورد آن صحبت کنم و آموزش بدهم. اخطارهای جهان بینی این است که بایستی برای خود انسان استفاده شود، اگر برای دیگران استفاده شود، نتیجه معکوس می دهد. حس انسان مثل قطب نما می ماند. اگر خواستید قانون را اجراء کنید، ولی حس تان خوب نبود، آن زمان نباید قانون را اجراء کنید. آن موقع می بینید که نتیجه کاملاً متفاوت است. مثال: شما از یک نفر ناراحت می شوید بخاطر کار اشتباهی که می کند، ولی به او هیچ چیزی نمی گویید، بعد می بینید که فردا آن شخص می آید و عذرخواهی می کند و این بالاترین آموزش است. سخنان مهندس جلسه را باید ساعت 2:30 شروع می کردم، رهایی را هم باید 11:30 شروع می کردم. ولی وقتی دیدم همه ی شما اینجا آمده اید و بعضی از شما باید به شهرستان بروید، بخاطر همین جلسه را زودتر شروع کردم. البته یکی از علت های آن این بود که پخت و پز نداشتیم. چهارشنبه هفته بعد، کنگره تعطیل نیست، انتشارات، مرزبانی، من ، اوتی همه هستند، فقط جلسه ی چهارشنبه برگزار نمی شود. چون ضربت خوردن مولای متقیان است و ما مراسم جشن برگزار نمی کنیم. کنگره در هفته ی آینده تعطیلی ندارد. شنبه، یکشنبه و دوشنبه همه هستند، سه شنبه چون تعطیل رسمی است، گروه همسفران تعطیل است، ولی گروه مسافران برقرار است. چهارشنبه و پنجشنبه هم همینطور. در قدیم، غذای فقرا نان و پنیر بود. ولی امروزنان و پنیر از هر غذایی گران تر در می آید. گردو کیلویی 550.000 هزار تومان است. مسئله دیگر این است که حیاط در کنگره جزو جلسه محسوب می شود، چون سالن فضا کم است، ما در حیاط تلویزیون و صندلی گذاشته ایم که بچه ها استفاده کنند. بنابراین بچه ها در حیاط هم می توانند مشارکت کنند. مسئله دیگر اینکه، مدت زمان رهایی وقتی به یک گرم 30روز رسیدید، اگر 10 ماه پر شده باشد، حتی دو روز هم پر شده باشد، راهنما می تواند برای رهایی او را بیاورد. از 21روز هم بیشتر نمی تواند روی این پله قرار داشته باشد. کسانی که در شهرستان هستند، می توانند شاگرد خودشان را با یک راهنمای دیگر راهی کنند. مطلب دیگر اینکه، طول سفر باید حداقل 10 ماه پر شده باشد. یعنی 9 ماه و 30 روز پذیرفته نیست. دستور جلسه امروز هم این است که در استحکام پایه های مالی و علمی کنگره من چه کرده ام؟ افراد کنگره 60، در پرتوی آموزش هایی که دیده اند و رهایی که داده می شود و آموزش های جهان بینی، افراد کنگره به اندازه خودشان و به خوبی کنگره را کمک می کنند. ما فقط بایستی به فکر آینده باشیم. ما در کنگره روزمرگی نداریم. کمک های کنگره خوب است، ولی سبد های کنگره یه مقدار ضعیف است. سال گذشته ما 20میلیون تومان کم آوردیم، یعنی برای خرج های یومیه کسری بودجه داشتیم. بچه های کنگره در استحکام پایه های علمی و مالی کنگره کمک می کنند و هر کاری که از دستشان بر می آید، انجام می دهند و این بخاطر پیوند محبتی است که بین ما برقرار است. ما حال را نگاه نمی کنیم، ما برای آینده برنامه ریزی می کنیم. ما دائماً در فکر آینده هستیم که نسل های آینده هم بتوانند کارشان را درست انجام بدهند. من دلم می خواهد که بقیه شهرستان ها هم از اصفهان الگو برداری کنند. اینها یک شعبه را تبدیل به سه شعبه کرده اند. این بخاطر عشق به آدمیت، انسانیت است. این بخاطر این است که می خواهند در آینده فرزندانشان درگیر اعتیاد نباشد و همه ی کسانی که درگیر این موضوع شده اند، نجات پیدا کنند. از مسئولین ایجنت و اسیستانت های اصفهان که زحمت زیادی می کشند، سپاسگزارم و خدا عمرشان بدهد. اصلاً فکر نکنید که مثلاً فلان شعبه، مردم فقیری دارد و اصلاً پول ندارند و بخاطر این کمک نمی کنند. بعدها دیدیم که شعبه شهرری در هفته ی لژیون مالی، از همه ی شعب بیشتر پول داده بود. در تمام ایران، مردم ما در کارهای خوب پیش قدم هستند. در جهت پایه های مالی، من و کلیه دیده بانان سعی کردیم که این مطالبی را که شما ارائه می کنید و پول هایی که می دهید، حفظ و حراست کنیم. باید از گروه مالی تشکر و قدردانی کنیم که یک ریال جابجا نمی شود. ما سعی کردیم همه ی کارهای ما کارتی باشد و پولی جابجا نشود. حتی حق عضویت و صدور کارت از طریق کارتخوان انجام می شود. قسمت اوتی هم همینطور است. در جهت علمی هم من تمام سعی خودم را کردم که علم شما در مقوله اعتیاد، قوی ترین علم باشد. این است که شما از طریق این علم توانسته اید به رهایی برسید. از نظر تفکر و اندیشه هم این تلاش را کرده ام. از نظر جهان بینی هم امین کمک های زیادی کرد و این کمک ها ادامه دارد که بتواند به شما مطالب زیادی را از نظر علمی به شما ارائه بدهد. امیدوارم امسال بتوانیم مرکز تحقیقات علمی خودمان را گسترده کنیم، می خواهیم آکادمی و مرکز تحقیقات درست کنیم، ولی ابتدا باید ذره ذره امکاناتش فراهم شود.



|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: دستورجلسات هفتگی , ,
برچسب‌ها: کنگره 60 , DST , جهانبینی , تعادل , ارامش ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید